B S O 2015

Klicka pÄ bilden för utförlig information
Click on the picture for more information

SBL

Klicka pÄ bilden för mer information.

Besök vÄra sponsorer

Hotell Älvsjö
Tel 08-727 53 00

TIL-TID - Tel: 08-609 04 40

Swedbank i SkogÄs

Danska öppna
SkogÄs Bk on tour

Danish Open

Resan startade torsdagen den 20/10 klockan 17.30
frÄn SkogÄs Rackethall. Förutom ledaren Christer Andersson var vi 8 spelare Jim Hammargren, Mathias Fernström, Christian Fernström, Christoffer Ingevaldsson, Mengxiao He, Evelina Lindell, Maria Carlheim-Muller och Mengmei He
Sex timmar och 50 mil senare hade Christer pressat in oss i en liten tvÄ strax utanför Göteborg. Christers kompis Putte lÄnade ut sin lÀgenhet till oss. Vi sov som trötta sÀlar pÄ golvet i lÀgenheten.

Fredag:

NĂ€r vi hade Ă€tit en delikat frukost bar det ivĂ€g till hamnen för en bĂ„ttur till Fredrikshamn. BĂ„tresan tog drygt tre timmar och det gick en hel del fickpengar till spelautomaterna och godis i taxfree butiken. VĂ€l framme i Fredrikshamn Ă„terstod det 20 mil till mĂ„let i Århus och vandrarhemmet.
Efter incheckning pĂ„ vandrarhemmet bar det ivĂ€g till Århus- sportcenter för att kolla in kvartsfinalerna. Christer gick igenom vad vi tjejer och Killar skulle fokusera pĂ„ i de olika matcherna
Danish open Àr en fem stjÀrnig Badmintonturnering. Bland de stora lÀnderna var Japan, Malaysia och Danmark pÄ plats med sina bÀsta lag.
Christer vĂ€ckte oss tidigt pĂ„ lördag morgon för en löprunda (mĂ„ste tĂ€nka pĂ„ trĂ€ningen Ă€ven nĂ€r vi Ă€r on tour) efter löpningen var det frukost och shopping i Århus. Lördagens spel startade klockan 13.00 med Mixede finalen och de övriga semifinalerna.
Det blev mÄnga bra spÀnnande matcher. Mixede finalen vanns av ett Danskt par och det satte fart pÄ hemmapubliken.
PÄ kvÀllen Ät vi pÄ en Grekisk restaurang.
Söndagens finaler startade klockan 13.00 och Àntligen lite sovmorgon. Finalerna blev vÀlspelade med mÄnga jÀmna tre sets matcher.

Syftet med resan:
Att ge spelarna möjligheten att fÄ se VÀrlds badminton live och fÄ inspiration och förebilder.

Reflektioner och kommentarer frÄn deltagarna

Evelina: Rolig resa med mÄnga bra matcher min favorit
Koo Kein Keat frÄn Malaysia

Mengmei: Jag fick se mÄnga bra spelare och roligast var att se junior VÀrldsmÀstaren frÄn Kina 19 Ärige Chen Jin som ocksÄ Àr med pÄ gruppbilden.

Maria: Hela tÀvling övertrÀffade mina förvÀntningar, bÀsta matchen var DS finalen dÀr min favoritspelare Pi Hong yan
vann över Tyskan Xo (frÄn Kina)

Mengxiao: det var ett roligt gÀng som Äkte till Danmark.
MÄnga matcher var riktigt bra och mycket inspirerande att titta pÄ. Min absoluta favorit Chen Jin frÄn Kina.

Christian: Jag hade inte trott att det skulle vara sÄ bra spel som det var. Min favorit var Muhd Hafiz Hashim frÄn Malaysia, hans spelstil Àr ganska cool med mycket finter det gillar jag att se.

Mathias: Resan övertrÀffade min förvÀntningar med bra spel och spÀnnande matcher. Min favorit Muhd Hafiz Hashim frÄn Malaysia har en underhÄllande spel stil som inte Àr sÄ energikrÀvande, men nÀr han fÄr lÀge dÄ smÀller det och det ger oftast poÀng.

Chrisse: Resan var lÄng men vi hade kul pÄ bÄten mellan Göteborg och Fredrikshamn. Det var de asiatiska spelarna som dominerade tÀvlingen. De Danska spelarna kunde inte stÄ emot. Den spelare som var roligast att titta pÄ var Lee Chon wei som Àven vann HS. Ha hade ett otroligt fotarbete och en suverÀn spÀnst. Han spelade vÀldigt enkel badminton till skillnad frÄn Hachim som han slog i finalen.

Jim: Positiv och rolig resa, över min förvÀntan med mÄnga spÀnnande matcher. Min favorit var Hachim med sin lugna spel stil. Han spelar avvaktande offensivt och blixtrar till ibland med en vÀldigt hÄrd smash. En annan spelar som imponerade med sin kÀmparglöd var Dansken Christian Kaldau.

Publicerad av webmaster datum: 25 oktober 2005 18:503058 Antal visningar - Skriv ut
Logga in
Användarnamn

Lösenord

Är du inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.