B S O 2015

Klicka pÄ bilden för utförlig information
Click on the picture for more information

SBL

Klicka pÄ bilden för mer information.

Besök vÄra sponsorer

Hotell Älvsjö
Tel 08-727 53 00

TIL-TID - Tel: 08-609 04 40

Swedbank i SkogÄs

Finnkampen!
Störst vinner!Helsingfors 9-12 februari 2006
Fredag kvĂ€ll lĂ€mnar ett glatt gĂ€ng ungdomar, trĂ€nare och förĂ€ldrar frĂ„n SkogĂ„s BK StadsgĂ„rdskajen. Vi satte ribban redan under resan dit genom att vinna Vikinglines frĂ„gesport i baren. En del av vinsten, en Cuba Libre med 10 sugrör Ă€r slut
.. men den andra delen, en kryssning för fyra personer till Helsingfors tillfaller givetvis Klubben.
Vid ankomsten vĂ€ntade flertalet transportfordon med chaufförer pĂ„ oss alla (nĂ€ra 40 personer) med tillhörande bagage. Spelare efter spelare lockades in i en husbil av modell 1972. Hallen vi spelade i hade 16 st banor med vĂ€lutrustad CafĂ©teria dĂ€r b.l.a utbudet av kaffe var rikligt, alla de sorter som fanns att avnjuta. Lördagens spel bestod i jĂ€mna matcher dĂ€r SkogĂ„s BK tryggade placeringar i turneringens fortsĂ€ttning för söndagen. KvĂ€llen tillbringades pĂ„ nybyggda hotel Scandic i Helsingfors. VĂ€ckning pĂ„ söndag morgon kl 07 00. Frukosten serverades i ”hallen” och bestod av det allra nödvĂ€ndigaste. Transport till hallen och det avslutande slutspelet.
Resultaten fÄr tala för sig sjÀlva och redovisas nedan. Trötta men lyckliga packade vi sedan vÄra priser och tillhörigheter, tackade för ett bra genomfört arrangemang och styrde kosan mot hamnen och hemfÀrden över det istÀckta havet. Som förÀldrar mÄste vi sÀga att vi Àr bÄde stolta och glada över vÄra ungdomar och deras upptrÀdande pÄ och vid sidan av banan. Vi har kul tillsammans och ser redan fram emot nÀsta Àventyr i SkogÄs BKŽs tjÀnst.

Resultat
DS U15 B Charlotte Lorensson
HS U15 B Oskar Eneroth
HS U17 Jim Hammargren

Publicerad av webmaster datum: 20 februari 2006 18:550 Kommentarer · 4435 Antal visningar - Skriv ut
Det finns inga kommentarer.
Skriv en kommentar
Du mćste logga in för att skriva en kommentar.
Omröstning
Du röstade pć detta som %s den %s

Det finns inga röster.
Logga in
Användarnamn

Lösenord

Är du inte registrerad användare?
Klicka här för att registrera dig.

Förlorat lösenordet?
Begär ett nytt här.